سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]
Fußball Bundesliga - sports
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • علامت بوندسلیگا
    دسته های بعدی دیگر جزو بوندسلیگا بشمار نمی روند چرا که آنها در سطح ملی انجام نمی شوند. دسته های بعدی در سطح منطقه ای (regional ) برگزار می شوند و به آنها لیگهای "رگیونال" گفته می شود.
    نوع انجام بازی در بوندسلیگا دقیقا" از نوع بازی در لیگ پیروی می کند. یعنی هر تیم با تیم دیگر در دو بازی رفت و برگشت (در خانه و بیرون از خانه) رقابت می کند. در یک لیگ همه تیمها می بایست با تمام تیم های دیگر دوبار بازی کنند. در آلمان، نام بوندسلیگا یاد آور بوندسلیگای فوتبال این کشور است. یعنی وقتی شما بگویید بوندسلیگا، همه پیش فرض را بر این قرار می دهند که منظور شما رقابتهای سراسری فوتبال این کشور است. این به دلیل اهمیت و علاقه آلمانی ها به ورزش فوتبال است.

    تاریخچه بوندسلیگای فوتبال
    اتحایه فوتبال آلمان (Deutscher Fussball-Bund ) که بنام مخفف DFB شناخته می شود، در بیست و هشتم جولای 1962 تصمیم بر این گرفت که بازیهای سراسری فوتبال آلمان را تحت لیگی با عنوان Bundesliga برگزار کند. بدین ترتیب، تاسیس این لیگ معتبر را می توان 28 جولای 62 بشمار برد. اولین فصل بوندسلیگا فصل 1963 و 1964 بازی شد.

    قبل از تاسیس بوندسلیگا، در سال 1932 فلیکس لینمان (Felix Linnemann ) رییس سابق اتحادیه فوتبال آلمان (DFB ) لیگ حرفه ای (Profiliga ) فوتبال آلمان را تحت نام "لیگ شاهنشاهی" یا "لیگ سلطنتی" (Reichliga ) تاسیس کرد. در این لیگ فقط بهترین باشگاه های فوتبال آلمان می توانستند بازی کنند. اما این لیگ مورد قبول برخی از باشگاه های محلی نبود چرا که با شرایط موجود، این باشگاه ها نمی توانستند در آن شرکت کنند.

    تا اینکه در در تابستان 1962 - بعد از اینکه تیم ملی آلمان در یک چهارم پایانی جام جهانی شیلی حذف شد، هرمن نویبرگر (Hermann Neuberger ) که بعدا رییس اتحادیه فوتبال آلمان شد، پیشنهادی برای بازسازی و ایجاد ساختاری جدید برای فوتبال و لیگ آلمان کرد. در 28 جولای همان سال، DFB در شهر دورتمند (Dortmund ) تشکیل جلسه داد و تصمیم بر آن گرفت که فصل 1963 و 64 را تحت سیستم لیگ حرفه ای بوندسلیگا به اجرا در آورد


    امیر ::: سه شنبه 86/5/9::: ساعت 1:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :38965

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    Fußball Bundesliga - sports
    امیر
    خودم

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    Fußball Bundesliga - sports

    >>لینک دوستان<<

    >> فهرست موضوعی یادداشت ها <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    JavaScript Codes JavaScript Codes