سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]
سیتسم لیگ فوتبال آلمان - sports
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • DFB - Deutscher Fußball-Bund
    علامت اتحادیه فوتبال آلمان
    سیستم لیگ سراسری در آلمان تقریبا در تمامی ورزشها یکسان است. یعنی در راس آن بوندسلیگا (Bundeliga ) قرار دارد، بعد Reginalliga و Oberliga ، سپس Verbandsliga یا Landesliga یا Landesklasse .
    در لیگ فوتبال آلمان هم، چنین سیستم لیگی وجود دارد. آنجا بوندسلیگا به دو دسته یک و دو تقسیم می شود. دسته سه که سطح سوم است، بنام لیگ منطقه ای (Regionalliga ) شناخته می شود. این لیگ در دو منطقه شمال و جنوب بازی می شود. و بعد از آن نیز لیگهای Ober یا Oberliga قرار دارند.

    بوندسلیگا
    بوندسلیگا (Bundesliga ) در واژه به معنی "لیگ فدرال" یا "لیگ اتحادیه" است. لیگ فدرال یا اتحادیه در آلمان به لیگی گفته می شود که در ورزشی خاص (مانند فوتبال) در سطح ملی-سراسری (فدرال) برگزار شود و در آخر یک قهرمان ملی معرفی گردد.

    بخاطر اینکه سیستم دولت آلمان، دولتی فدرال است و فعالیتهای اجتماعی عمومی تحت اداره اتحادیه ها انجام می شوند، نام لیگ های ورزشی ملی آن، بنام لیگ فدرال شناخته می شوند. این موضوع در کشور اتریش نیز به همین شکل است. چرا که آنجا هم دولتی فدرال حاکم است و هم زبان رسمی اتریش نیز آلمانی می باشد. در کشور آلمان، هر ورزش یک لیگ سراسری ملی یا همان بوندسلیگا دارد. تمامی مسابقات بوندسلیگا در تمامی ورزش ها، به صورت حرفه ای و در سطح استانداردهای ملی برگزار می شوند. از نظر دسته بندی سطح تیمی، معمولا" رقابتهای بوندسلیگا به دسته یک و دسته دو تقسیم می شوند. در فوتبال، بوندسلیگای یک (1. Bundesliga ) در بالاترین سطح است. قهرمان بوندسلیگای یک، قهرمان کشور آلمان (Deutscher Meister ) محسوب می شود. بعد از بوندسلیگای 1، بوندسلیگای دو (2. Bundesliga ) قرار دارد.


    امیر ::: دوشنبه 86/5/8::: ساعت 1:0 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 3
    کل بازدید :38969

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    سیتسم لیگ فوتبال آلمان - sports
    امیر
    خودم

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    سیتسم لیگ فوتبال آلمان - sports

    >>لینک دوستان<<

    >> فهرست موضوعی یادداشت ها <<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    JavaScript Codes JavaScript Codes